COVID-19: ترس ، کوکری ، بازنمودهای دروغین و قانون

ساخت وبلاگ

⁎ نویسنده مسئول در: لیست C/O Foley ، اوون دیکسون چمبرز ، خیابان 205 ویلیام ، ملبورن 3000 ، ویکتوریا ، استرالیا.

از ژانویه سال 2020 Elsevier یک مرکز منابع COVID-19 با اطلاعات رایگان به زبان انگلیسی و ماندارین در مورد رمان Coronavirus Covid-19 ایجاد کرده است. مرکز منابع Covid-19 در وب سایت اخبار و اطلاعات عمومی شرکت Elsevier Connect میزبان است. Elsevier بدین وسیله اجازه می دهد تا تمام تحقیقات مربوط به COVID-19 خود را که در مرکز منابع COVID-19 موجود است-از جمله این محتوای تحقیق-که بلافاصله در مخازن PubMed Central و سایر سرمایه گذاری های عمومی در دسترس است ، مانند پایگاه داده WHO COVID با حقوق برایتحقیقات بدون محدودیت دوباره استفاده و تجزیه و تحلیل به هر شکلی یا به هر وسیله ای با تأیید منبع اصلی. این مجوزها تا زمانی که مرکز منابع COVID-19 فعال باشد ، توسط Elsevier به صورت رایگان اعطا می شود.

چکیده < SPAN> COVID-19: ترس ، کوکری ، بازنمودهای دروغین و قانون

⁎ نویسنده مسئول در: لیست C/O Foley ، اوون دیکسون چمبرز ، خیابان 205 ویلیام ، ملبورن 3000 ، ویکتوریا ، استرالیا.

از ژانویه سال 2020 Elsevier یک مرکز منابع COVID-19 با اطلاعات رایگان به زبان انگلیسی و ماندارین در مورد رمان Coronavirus Covid-19 ایجاد کرده است. مرکز منابع Covid-19 در وب سایت اخبار و اطلاعات عمومی شرکت Elsevier Connect میزبان است. Elsevier بدین وسیله اجازه می دهد تا تمام تحقیقات مربوط به COVID-19 خود را که در مرکز منابع COVID-19 موجود است-از جمله این محتوای تحقیق-که بلافاصله در مخازن PubMed Central و سایر سرمایه گذاری های عمومی در دسترس است ، مانند پایگاه داده WHO COVID با حقوق برایتحقیقات بدون محدودیت دوباره استفاده و تجزیه و تحلیل به هر شکلی یا به هر وسیله ای با تأیید منبع اصلی. این مجوزها تا زمانی که مرکز منابع COVID-19 فعال باشد ، توسط Elsevier به صورت رایگان اعطا می شود.

AbstractCovid-19: ترس ، کوکری ، بازنمودهای دروغین و قانون

⁎ نویسنده مسئول در: لیست C/O Foley ، اوون دیکسون چمبرز ، خیابان 205 ویلیام ، ملبورن 3000 ، ویکتوریا ، استرالیا.

از ژانویه سال 2020 Elsevier یک مرکز منابع COVID-19 با اطلاعات رایگان به زبان انگلیسی و ماندارین در مورد رمان Coronavirus Covid-19 ایجاد کرده است. مرکز منابع Covid-19 در وب سایت اخبار و اطلاعات عمومی شرکت Elsevier Connect میزبان است. Elsevier بدین وسیله اجازه می دهد تا تمام تحقیقات مربوط به COVID-19 خود را که در مرکز منابع COVID-19 موجود است-از جمله این محتوای تحقیق-که بلافاصله در مخازن PubMed Central و سایر سرمایه گذاری های عمومی در دسترس است ، مانند پایگاه داده WHO COVID با حقوق برایتحقیقات بدون محدودیت دوباره استفاده و تجزیه و تحلیل به هر شکلی یا به هر وسیله ای با تأیید منبع اصلی. این مجوزها تا زمانی که مرکز منابع COVID-19 فعال باشد ، توسط Elsevier به صورت رایگان اعطا می شود.

خلاصه

ترس ، اضطراب و حتی پارانویا می تواند در طی یک بیماری همه گیر گسترش یابد. چنین شرایطی ، حتی در صورت ابتلا به بالینی ، تمایل به محصولی از عوامل شخصی و مستعد و همچنین تأثیرات فرهنگی مشترک از جمله مذهبی ، ادبی ، فیلم و بازی است که همه اینها می تواند منجر به پاسخ های عاطفی و کمتر از منطقی شود. آنها می توانند مردم را در مورد مشارکت در تئوری های توطئه غیرقابل تصور در مورد علل بیماری و پاسخ های دولت به آن آسیب پذیر کنند. آنها همچنین می توانند مردم را به سمت اعتبار نادرست و غیرعلمی در مورد داروها و دستگاههایی که ادعا می شود از جلوگیری ، درمان یا درمان بیماری جلوگیری می کنند ، سوق دهند. به نوبه خود چنین آسیب پذیری فرصت های غارتگر را برای افراد بی پروا ایجاد می کند. در این مقاله به فوران کوکری در طی 1889-1892 آنفولانزای روسیه و آنفولانزای اسپانیایی 1918-1918 و ظهور در سال 2020 ادعاهای فریبنده در طول همه گیر Covid-19 اشاره شده است. این استراتژی های محافظت از مصرف کننده و مداخلات تدوین شده در طول همه گیر سال 2020 را مشخص می کند. با استفاده از نمونه هایی از ایالات متحده ، ژاپن ، استرالیا و انگلستان ، استدلال می کند که در طی یک بیماری همه گیر ، نیاز به سه پاسخ توسط دولت به خطرات ناشی از نظریه های توطئه و بازنمودهای دروغین وجود دارد: پیام رسانی آرام و علمی از سلامت عمومیمسئولین؛هشدارهای متوقف شده و ناپدید شده به سمت کسانی که ادعاهای عجیب و غریب یا نامناسب دارند. و گرفتن اقدامات حقوقی ادعا و به خوبی تبلیغاتی علیه افراد و اشخاصی که بازنمودهای دروغین را برای محافظت از مصرف کنندگان انجام می دهند ، از پاسخ های عاطفی خود به پدیدارشناسی این بیماری همه گیر آسیب پذیر می شوند.

واژه‌های کلیدی: همه گیر ، COVI D-19 ، آسیب پذیری ها - بازنمودهای دروغین ، نظریه های توطئه ، بازی های رایانه ای آخرالزمانی ، فیلم های همه گیر ، ادبیات همه گیر ، کوکری ، ترس ، ترس ، محافظت از مصرف کننده ، پاسخ های بهداشت عمومی ، متوقف و دستورات ناامید کننده ، پیگرد قانونی

وی گفت: "ما می بینیم که مرگ مانند یک دود سیاه در میان ما قرار می گیرد ، طاعون که جوانان را قطع می کند ، یک فانتوم بی ریشه که هیچ رحمتی به چهره عادلانه ندارد. وای بر من ، لرزیدن زیر بغل است ... این شکل یک سیب است ، مانند سر پیاز ، جوش کوچکی که هیچ کس را جمع نمی کند. عالی است ، مانند یک سرو سوزان ، یک چیز سنگین از رنگ خاکستر ... آنها شبیه به دانه های نخود سیاه ، قطعات شکسته زغال سنگ دریای شکننده است ... سیندرهای لایه برداری از علفهای هرز خروس ، یک جمع مخلوط ، طاعون سیاهمانند نیمی از پنس ، مانند انواع توت ها ... "Ieuan Gethin ، ولز (C1390-C1470).

1. معرفی

هنگامی که همه گیر آشکار ، ایده های جدید و گاه غیرعلمی در مورد چگونگی جلوگیری ، درمان و درمان آنها گسترش می یابد. نظریه های توطئه می توانند تبلیغ کنند (Uscinski and Enders ، 2020 ؛ Anderson et al. ، 2020 ؛ Taylor ، 2019) ؛همانطور که داگلاس مشاهده کرده است ، "مردم نیاز به معرفتی دارند که حقیقت را بدانند و همچنین نیاز به وجودی برای احساس امنیت دارند. در مواقع بحران ، این نیازها برآورده نشده است ، بنابراین نظریه های توطئه می توانند جذاب به نظر برسند. »(Knapp ، 2020 ؛ Van Prooijen & Douglas ، 2018).

عواقب دیگری نیز وجود دارد. اضطراب ، ترس و وسوسه های تحریک آمیز یک گروه بیمار آسیب پذیر ، انگیزه هایی را برای کک و بهره برداری پرسود و بهره برداری بی پروا فراهم می کند. در طی یک بیماری همه گیر ، ناشی از تبلیغات اشباع هشدار دهنده ، و توسط رسانه های اجتماعی تبلیغ می شود ، آلودگی ساقه های ترس در کنار خود این بیماری (Debiec ، 2020 ؛ Taylor ، 2019 ؛ Honigsbaum ، 2009 ؛ Honigsbaum ، 2020) ، و در نتیجه آمادگی بخشی از این قسمتاز مقطعی از بیماران یا بیماران بالقوه برای وحشت ، تعلیق عقلانیت و سرمایه گذاری امید در پیشنهادات بعید از عوامل پیشگیری کننده ، درمانها و درمان ها (تیلور ، 2019). علاوه بر این ، در طی یک بیماری همه گیر ، افراد بیشتری نسبت به حالت عادی وقت خود را در خانه می گذرانند و به صورت آنلاین برای پاسخ به تهدیدهایی که خوانده اند یا درباره آنها گزارش هایی را در تلویزیون دیده اند ، می پردازند. در چنین شرایطی ادعاهای دروغین ، روایت های اطلاعات نادرست و شایعات در رسانه های اجتماعی می توانند به سطح بالایی از ارز دست یابند. این مهم است که پیام رسانی دولت در برابر ترس ، ترس (Honigsbaum ، 2013) و اضطراب کار کند. ادعاهای دروغین می تواند به دنبال درمان و ترویج رفتار بی پروا که ممکن است منجر به مرگ شود ، به تأخیر بیفتد (ایزوگبارا و اوبیان ، 2020). همچنین ضروری است که جامعه به سرعت و به طور مداوم با اطلاعات قابل فهم و علمی مبتنی بر ارائه شود تا تصمیمات درمانی صوتی را به نفع خود و بهترین منافع جامعه اتخاذ کند (گرت ، 1995 ؛ گرت ، 2000). شهروندان باید در برابر سوءاستفاده ها و حقایق دروغین (Ball and Maxmen ، 2020) که توسط مأمورین غیر اخلاقی درمانهای مبهم یا تأیید نشده و ابزارهای پزشکی منتشر شده است ، محافظت شوند.

این مقاله بازنمودهای نامناسب در مورد پیشگیری ، درمان و درمان COVID-19 را در پس زمینه تاریخی Quackery و Charlatanism در طول همه گیری های قبلی ارائه می دهد. این میزان ادعاهای دروغین را در مراحل اولیه همه گیر COVID-19 بررسی می کند و پاسخ های قانونی گرفته شده در کشورهای متنوع را برای محافظت از بیماران در برابر سبقت های غیر علمی و وعده های مربوط به درمانها ، راه حل ها و گزینه های پیشگیرانه بررسی می کند. این استدلال می کند که ترکیبی از اقدامات محافظت از مصرف کننده قوی و تبلیغات مداوم از طرف مقامات بهداشت عمومی برای حمایت از اعضای جامعه که ممکن است در موقعیتی نباشند ، به نفع خودشان استفاده نمی کنند ، بسیار مهم است.

2. ترس همه گیر ، تأثیرات فرهنگی و آسیب پذیری

مرگ و میر چندین محرک برای اضطراب و ترس را درگیر می کند (Menzies ، Menzies ، & Iverach ، 2018) اما همه گیر دارای مفاهیم بسیار احساسی است - نه فقط به این دلیل که آنها چشم انداز تعداد وحشتناک تلفات را با خود به همراه می آورند. احساس اعتماد ما به دلیل اینکه می تواند یک بیماری همه گیر ترس باشد ، به چالش کشیده شده است - نه تنها از عفونت در حال ظهور می ترسیم بلکه از اطرافیان می ترسیم زیرا ممکن است آنها منبع انتقال احتمالی یک عفونت کشنده باشندبه ما (قوی ، 1990: 293). همانطور که تیلور (2019: 5) مشاهده کرده است ، همه گیری ها به طور همه جا مختل کننده هستند: آنها "با نمره… استرس زا های روانی اجتماعی ، از جمله تهدیدات سلامتی برای خود و عزیزان همراه هستند. ممکن است اختلالات شدید روال ، جدایی از خانواده و دوستان ، کمبود غذا و دارو ، از دست دادن دستمزد ، انزوای اجتماعی به دلیل قرنطینه یا سایر برنامه های فاصله اجتماعی اجتماعی و بسته شدن مدرسه ایجاد شود. "علاوه بر این ، مراکز بیمارستان و پزشکی می توانند تحت فشار تعداد بیمار که نمی توانند از آنها پذیرایی کنند ، تجزیه شوند. این احساس می تواند وجود داشته باشد که پارچه های جوامع ما کمرنگ هستند و ساختارهای اجتماعی تحت فشار بحران پزشکی متلاشی می شوند.

بیماری همه گیر ناشی از پاتوژن های ویروسی (شاه ، 2016: 206) و قرار گرفتن در معرض بخش قابل توجهی غیر ارادی است. این می تواند برای هر فرد خاص کشنده باشد ، ویروس قابل مشاهده نیست و جلوگیری از پیشگیری و مشکل ساز آن دشوار است. در طی یک همه گیر شهروندان به ویژه به مقامات دولتی برای اطلاعات ، راهنمایی و حمایت وابسته هستند ، اما توانایی چنین مقاماتی برای مدیریت خطر برای جامعه اغلب همیشه به اعتماد به نفس جهانی نمی پردازد (لو ، 2015). عدم انطباق با تشویق های دولت و حتی سفارشات می تواند سطح خطر انتقال را تشدید کند. درمان رسانه ای و حساب های برخی از نویسندگان را می توان به گونه ای تنظیم کرد که به طور ناخواسته وحشت ایجاد کند. یک نمونه باستانی از چنین تولید اضطراب هنگامی رخ داد که پرستون (1995) ؛برجها ، افضل و برنال ، 2015 در مورد ویروس ابولا نوشتند که "تقریباً هر قسمت از بدن را به لجن هضم ذرات ویروس تبدیل می کند."(نگاه کنید به Quammen ، 2014 ؛ 46 ؛ Preston ، 2009). برداشت از ناتوانی نسبی پزشکان در مواجهه با یک بیماری همه گیر می تواند عده ای را که ممکن است قبلاً به داروی اصلی مشکوک بوده اند ، با آن بی اعتمادی و سرخورده با آن و جستجوی گزینه های دیگر سوق دهند ، حتی اگر از دیدگاه منطقی آنها بعید باشند ، بعید به نظر می رسد. کارآمد و ممکن است آشکارا غیرعلمی باشند.

چند سال است که ویروس شناسان در مورد پتانسیل طاعون که باعث زنده ماندن نسل بشر می شود ، آخرالزمانی صحبت کرده اند. لری درخشان (درخشان ، 2006) در یک گفتگوی TED در سال 2006 ، به عنوان مثال ، در مورد این که چگونه در یک نظرسنجی از 90 ٪ پیشرو در مورد اپیدمیولوژیست های پیشرو ، گفت که فکر می کنند یک بیماری همه گیر فاجعه بار در طول زندگی خود وجود خواهد داشت که در آن یک میلیارد نفر بیمار می شوند و بالا می روند. تا حدود 165 میلیون نفر با همراهی با رکود جهانی جان خود را از دست می دهند (به شاه ، 2016 مراجعه کنید). به طور خلاصه ، همه گیر دامنه هایپربول زبانی ، پیش بینی های بی فایده از یک آرمگدون ویروسی و یک انجمن برای پیش آگهی های القا کننده اضطراب است.

همانطور که Sontag (1988: 41-42) در بیماری به عنوان استعاره مشاهده شد:

هیچ چیز تنبیه کننده تر از این نیست که به یک بیماری معنایی بدهد - به این معنی که همیشگی اخلاقی بودن است. هر بیماری مهمی که علل آن تیره و تار است ، و برای آن درمان ناکارآمد است ، از نظر اهمیت از بین می رود. اول ، افراد عمیق ترین وحشت (فساد ، پوسیدگی ، آلودگی ، آنومی ، ضعف) با این بیماری مشخص می شوند. سپس ، به نام بیماری (یعنی استفاده از آن به عنوان استعاره) ، این وحشت به چیزهای دیگر تحمیل می شود. این بیماری صفت می شود.

ترس همه گیر طنز سیاه را ایجاد می کند (Brig ، 2020) اما باعث می شود افراد بیش از حد بی پروا باشند. این "آنها را وادار می کند تا متوجه چیزهایی شوند که ممکن است در غیر این صورت متوجه آن نشده باشند. توجه به برخی از انجمن ها و نادیده گرفتن دیگران ؛به خاطر سپردن پیشگویی هایی که قبلاً آنها را پوچ رد کرده بودند. "(اسپینی ، 2017: 75). تواریخان قرون وسطایی ارتباط دارند که چگونه بینش های عجیب و غریب از پدیده های غیر طبیعی در دوره منتهی به شروع مرگ سیاه رخ داده است ، و این باعث می شود که یک وحشت عمومی و تئوری miasma از همه چیزها - که یک میسما (هوای بد) که توسط خدا رها شده است ، دلیل این امر باشد. بیماری.

ضرب و شتم و تبعیض نیز در مواجهه با بیماری همه گیر یک پاسخ متداول است (مک نیل جونیور ، 2009 ؛ کوک ، 2015). به عنوان مثال ، در طول طاعون آنتونین در سال 166 میلادی ، فوران آزار و اذیت مسیحیان وجود داشت که به دلیل طرد خدایان محلی ، کفر و افراط آنها در جادوی سیاه مقصر شناخته شدند (Seaman ، 2018). بین سالهای 1347 و 1352 در هنگام مرگ سیاه ، حملات متعددی به اعضای اقلیت های اجتماعی از جمله کسانی که از جذام ، بیماری روانی و بیگانگان رنج می برند ، رخ داده است (Colet ، Santiveri ، Ventura ، Saula ، & Galdacano ، 2014). آنها نمونه ای از یک واکنش ناشی از ترس بودند. در پیش بینی ، یا اندکی پس از آن ، شیوع طاعون ، یهودیان نیز به مسموم کردن مواد غذایی ، چاه ها و نهرها متهم شدند. آنها به اعترافات شکنجه شدند ، در میادین شهر یا کنیسه ها گرد شدند و به طور گسترده ای نابود شدند (بیشتر با سوزاندن) (وینکلر ، 2005 ؛ کوهن جونیور ، 2007 ؛ جیداب ، جانسون ، و کویاما ، 2019 ؛ مک نیل جونیور ، 2009). بیش از 200 جامعه یهودی در سراسر اروپا در سالهای مرگ سیاه ، به ویژه در اسپانیا و آلمان ویران شدند (کوهن جونیور ، 2007 ؛ ایینبیندر ، 2018). در زمان های اخیر ، تبعیض در قالب حملات ، توهین ها و تحریم های تجاری علیه جوامع چینی (حتی در اولین مراحل خود در ایتالیا) صورت گرفته است ، که توسط ادعا می شود که چین مسئول بیماری همه گیر Covid-19 است (لیو ، 2020) واشاراتی به توصیف کننده هایی مانند "آنفولانزای چینی" و "آنفولانزای کونگ" (Restuccia ، 2020 ؛ Sojo & Bapuji ، 2020)).

ترس برای ایجاد پاسخ استرس مناسب است (بنت ، 1998 ؛ میسنلدر و لاچاریت ، 1989) ، که برخی از افراد به دلیل ترکیبی از عوامل ژنتیکی ، روانی ، بیولوژیکی ، آموزشی و موقعیتی مستعدتر از دیگران هستند. در مواجهه با فشارهای یک بیماری همه گیر ، همه ما آسیب پذیر هستیم اما برخی در میان ما به دلیل سفتی شخصیت ، سطوح خاص ترس (که گاه ناشی از تجربیات آسیب زا قبلی است) یا تمایل به اضطراب که می توان از آن بهره برداری کرد ، دارای ضعف روانی ویژه ای هستیم. این در دوره ای برجسته تر است که در آن همه اشکال رسانه ها ، از جمله رسانه های اجتماعی ، اطلاعاتی از جمله هشدار دهنده و اطلاعات ناشی از استرس را در اختیار شما قرار می دهند. پیشنهاد شده است که سرعت رسانه های اجتماعی "اتاق اکو" از شک و تردید و نظریه های توطئه ایجاد می کند (گورتر ، 2020). کسانی که کمتر تحصیل می کنند ، معلولیت دارند (به کاواناغ ، 2020 مراجعه کنید) یا به دلیل تأسیسات زبانی محدود در کشور محل اقامت خود از نظر اجتماعی از نظر توانایی خود در درک و پردازش اطلاعات صادر شده دولت ، از نظر اجتماعی جدا شده اند. این می تواند آنها را با اختلالات سواد سلامت (حداقل در رابطه با همه گیر) (Paakkan & Okan ، 2020) ، از نظر عاطفی و اطلاعاتی جدا کند و مستعد تصمیم گیری بر اساس ترس و شایعه باشد.

مدل استرس دیاتز در این زمینه مفید است. فرض می شود که اگر ترکیب مستعد و استرس زا از آستانه فراتر رود ، این می تواند منجر به ایجاد آسیب شناسی شود (لازاروس ، 1993). با این حال ، در یک آسیب پذیری در سطح بالینی می تواند افراد را در معرض خطر تصمیم گیری ضعیف قرار دهد و ظرفیت آنها را برای تفکر روشن و تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در مورد چگونگی پاسخگویی به خطر مهار کند. همه گیر باعث ایجاد اضطراب ، پارانویا ، ننگ و زنوفوبیا می شود (تیلور ، 2019) ، با پتانسیل تصمیم گیری ناسازگار. چنین پاسخ هایی را می توان با پوشش های فرهنگی ، آموزشی و مذهبی تشدید کرد که مناسب برای ایجاد سردرگمی ، گناه و اضطراب و همچنین توسط مناطق عاطفی که در زمینه های مختلفی مشاهده می شوند ، می تواند تشدید شود. دین ، ادبیات ، فیلم ها و هیئت مدیره و بازی های آنلاین بخش مهمی از تجربه فرهنگی مشترک ما است که انتظارات ما را به خود اختصاص داده و بر پاسخ های ما به واقعیت تأثیر می گذارد (Dehority ، 2020).

به عنوان مثال ، در عهد عتیق طاعون ها و آفات کتاب مقدس (که جهان باستان را نیز ویران کرده است) به عنوان یک مجازات توسط یک خدای غالباً بی رحمانه و مجازات برای کمیسیون گناهان به تصویر کشیده می شود (به عنوان مثال خروج 9: 14 ؛ شماره 11: مراجعه کنید. 33 ؛ 1 ساموئل 4: 8 ؛ مزامیر 89:23 ؛ اشعیا 9: 13). همانطور که Huremović (2019: 7) مشاهده کرده است: "در طول زمینه کتاب مقدس ، شیوع همه گیر کتابهای موجودیت بشر است که هم بخشی از جوامع انسانی نوپا و بخشی از پایان بشریت در نظر گرفته می شود."Bhagavad Purana به روستائیان هشدار داد که به محض دیده شدن موش های مرده ، از خانه های خود فرار کنند ، زیرا موش های مرده یک جبهه مرگ در انسان بودند (Blaser ، 1998 ؛ Liston ، 1924). در سنت اسلامی ، توضیحات متعددی وجود دارد که چگونه فرد باید در مواجهه با خطر مسری پاسخ دهد - به عنوان مثال ، پیامبر اکرم فوریت پاسخهای پیشگیرانه را تشخیص داد و اهمیت ممنوعیت های مسافرتی و قرنطینه را در مکان های آلوده به بیماری به منظور موعظه موعظه کرد. برای کاهش گسترش بیماری: "اگر از شیوع طاعون در یک سرزمین می شنوید ، وارد آن نشوید. و اگر طاعون در جایی که در آن قرار دارید ، در مکانی بیرون می آید ، آن مکان را ترک نکنید. "(سهح البخاری).

تصاویر مشابه در ادبیات یافت می شود. این هومر بود که برای اولین بار از اصطلاح اپیدمیون برای توصیف کسانی که به یونان بازگشتند ، استفاده کرد در حالی که بقراط آن را به معنای پزشکی به کار می برد تا به "آنچه در یک کشور گردش می کند یا تبلیغ می کند" استفاده کند. این امر راه را برای آگاهی از پتانسیل بیماری برای گسترش کنترل نشده از یک جامعه به جامعه دیگر هموار کرد. توكیدیدس ترس از طاعون در آتن را بین 429 تا 426 پیش از میلاد و تجزیه قانون و نظم بازگو كرد:

هیچ سابقه قبلی در مورد آفت و نابودی زندگی انسان وجود نداشت. پزشکان نتوانستند کنار بیایند ، زیرا برای اولین بار و در جهل این بیماری را معالجه می کردند: در واقع ، هرچه بیشتر با مبتلایان در تماس بودند ، می توانستند جان خود را از دست بدهند. هیچ وسیله دیگری از مردان کمک نکرد. علاوه بر این ، دعا در پناهگاه ها ، تفرجگاه به الوهیت و موارد مشابه همه در حال استفاده نیست. در پایان ، مردم از این فاجعه غافلگیر شدند و تلاش های خود را علیه آن رها کردند.(تاریخ جنگ Peloponnesian ، ii. VIII. 5–12).

بخش بهتری از هزاره بعد ، پروکوپیوس در گزارش خود از طاعون جاستینین در سال 543 میلادی (تاریخ جنگ ها ، دوم: 22) ، که خود امپراتور آن را "آموزش خدا" خواند ، و جان افسس به نام "توجیه" (توجیه "())پیرس ، 2017) ، اظهار داشت كه "كل نژاد بشر به نابودی نزدیک شد".

حساب های هر دو Chaucer (1400-1343) در قصه های Canterbury ("Ther Cam A Privee Thief Men Clepeth Deeth ، که در این تناوب AL PEPLE SLEET") و BOCCACCIO (1313-1375) در Decameron ("در این Sore Soreرنج و بدبختی از شهر ما ، اقتدار روحانی قوانین ، چه انسانی و چه الهی ، همه به شکلی حل شده و در پوسیدگی قرار گرفت ، زیرا (کمبود) وزیران و مجریان آن ، که مانند سایر مردان ، همه بودندمرده یا بیمار و یا در غیر این صورت ، پیروان آنقدر بی بضاعت باقی مانده اند که قادر به انجام هرگونه اداری نیستند ، بنابراین همه مجوز انجام هر کاری را که از او راضی بودند ، داشتند. ") از جمله موارد دیگر ، فرض کرد که ترس از مسری باعث افزایش رذیله هایی مانند Awarice ، شهوت و فساد می شودبشرهر دو آلساندرو مانزونی (1873-1785) در خیانت (I Promessi Sposi) (1827 ، تجدید نظر در سال 1842) و تاریخچه ستون بدنام (استوریا دلا کلونا ایزام) و دانیل دفو (1659-1731) در دفتر خاطرات یک سال گرفتگیواکنشهای اضطراب و ناامیدی در میلان و لندن به ترتیب در هنگام همه گیر. مانزونی ترس از مسمومیت ناشی از داربست های حمل شده توسط کارگران در یک کلیسای جامع در خیانت و تاریخ ستون بدنام این عقیده را توصیف کرد که طاعون ناشی از اقدامات شر ("untori" است که در اختیار داشتند. توسط شیطان ، در نتیجه اجرای بیگناه و احداث ستونی در میلان برای بزرگداشت تحمیل مرگ بر دو "گریزان".

در آخرین مرد مری شلی (1851-1797) نیاز شخصیت اصلی را برای دور ماندن از دیگران به دلیل ترس از آلودگی به تصویر کشید و ادگار آلن پو (1809-1809) در مورد نقش طاعون در مأموریت مرگ مراقبه کرد. بشربه طور مشابه ، در طاعون اسکارلت که در سال 1912 منتشر شد ، جک لندن (1916-1876) سناریوی پس از آخرالزمانی را در سال 2073 به دنبال گسترش مرگ قرمز به تصویر کشید ، که در آن یک بیماری همه گیر غیرقابل کنترل 60 سال قبل جهان را از بین برد. Albert Camus 'La Peste (1947) ، که در آن "طاعون در حال ارسال فرستنده در دروازه ها و دور کردن کشتی ها بود" نقدی از "ماتریالیسم مبهم" و همچنین یک گزارش نگران کننده از زندگی مشترک با مرگ بود. وی واکنش های نارضایتی را که همه در معرض خطر قرار گرفت ، توصیف کرد ("بسیاری از آنها امیدوار بودند که به زودی این بیماری همه گیر از بین برود و آنها و خانواده هایشان نجات پیدا کنند. بنابراین آنها تحت هیچگونه تعهدی برای ایجاد تغییر در عادات خود احساس نکردند. بازدید کننده ناخواسته ، موظف است یک روز مرخصی خود را به همان اندازه غیر منتظره به دست آورد. ") و ترس های مضطرب از تهدید به وجود آمده (" یک آفت چیزی نیست که برای اندازه گیری انسان ایجاد شود ؛ بنابراین ما به خودمان می گوییم که آفت یک چیز استBogy of the Mind ، یک رویای بد که از بین می رود. اما همیشه از بین نمی رود و از یک رویای بد به دیگری ، این مردانی هستند که از بین می روند. "

فیلم های متعدد ، تأثیر فاجعه بار همه گیری ها و به ویژه همه گیر را به تصویر کشیده اند. به عنوان یک ژانر ، آنها به عنوان فیلم های "Reel Bio-Horror" توصیف شده اند (Sutton (2014). Andromeda Strain (1971) ، بر اساس رمان مایکل کریچتون ، به عنوان مثال ، گسترش یک ارگانیسم کشنده از مبدا فرازمینی را به تصویر می کشد. مرگ در ونیز (Morte A Venezia) (1971) داستان یک آهنگساز را که به دلایل سلامتی به ونیز سفر می کند ، نشان می دهد اما این شهر توسط وبا مورد آزار و اذیت قرار می گیرد و مقامات بهداشتی از ترس از آنچه اتفاق می افتد از ترس از عواقب آن را مطلع نمی کند. در شیوع (1995) تنظیمات یک نوع داستانی ابولا از ویروس Motaba در زائر است که سپس از طریق یک میمون کاپوچین که میزبان ویروس است ، به یک دهکده ساحلی کالیفرنیا گسترش می یابد. این طرح بر استراتژی ها ، از جمله مداخلات نظامی شوم ، و متمرکز است. توطئه برای پنهان کردن ویروس بنابراین می توان از آن به عنوان یک سلاح بیولوژیکی استفاده کرد. تماس تلفنی (2006) یک تاجر آمریکایی را به تصویر می کشد که به ویروس آنفولانزای پرنده جهش یافته آلوده می شود و آن را به ایالات متحده باز می گرداند. Orld و شورش ها با اوباش مسلح که سعی در ربودن واکسن دارند و این بیماری همه گیر باعث جهش می شود باعث ایجاد امواج بین المللی بیشتر وحشت می شود. Contagion (2011) تلاش پزشکی علمی را برای درمانی به ویروس منتقل شده توسط قطرات تنفسی و fómites به تصویر می کشد. این شامل یک طرح فرعی است که در آن شخصیت Jude Law ، یک وبلاگ نویس ، شایعات مربوط به Forsythia را پخش می کند (Wang ، Xia ، Liu ، et al. ، 2018) ، یک درمان گیاهی که او ادعا می کند برای درمان ویروس کار می کند. روزهای آخر (Los últimos días) (2013) در حدود روند آگورافوبیا و "وحشت" قرار دارد ، جایی که مردم در صورت ترک پناهگاه می میرند. Extinction (2015) یک قدم جلوتر می رود و دنیای پس از آخرالزمانی را به تصویر می کشد که در آن ویروس جمعیت را به زامبی ها تبدیل کرده است. این مجموعه فیلم های ترسناک Resident Evil از سال 2002 و به دنبال آن دنباله ها در سالهای 2004 ، 2007 ، 2010 ، 2012 و 2016 مبتنی بر تلاش برای کنترل گسترش T-Virus است که از یک مرکز تحقیقاتی ژنتیکی مخفی زیرزمینی فرار کرده است. در سال 2015 ، مهار ، در یک آپارتمان ساوتهمپتون قرار دارد ، جهانی را که توسط چهره های لباس های Hazmat در حال گشت زنی است ، در آپارتمان های خود نگه می دارد که دیگر برق ، آب یا تماس با دنیای خارج ندارند و تکرار می کنند ، "لطفاً آرام باشید. اوضاع تحت کنترل است. "

بسیاری از مواجهه های مردمی دیگر در مورد پدیده همه گیر وجود دارد که باعث ایجاد ارتباط ترس ، هراس و لکه دار شدن نابودی انسان می شود. به عنوان مثال ، بازی محبوب هیئت مدیره ، Pandemic (2008) ، بر اساس این فرضیه مبنی بر وقوع چهار بیماری در جهان بود که هرکدام تهدید به پاک کردن یک منطقه می کردند. این بازی دو تا چهار بازیکن را در خود جای داده است که هر کدام یکی از هفت متخصص ممکن را بازی می کنند: توزیع کننده ، پزشکی ، دانشمند ، محقق ، کارشناس عملیات ، برنامه ریز احتمالی و متخصص قرنطینه. با تلاش ترکیبی همه بازیکنان ، هدف این است که قبل از رسیدن به هر یک از چندین شرایط از دست دادن بازی (فاجعه جهانی) ، هر چهار درمان را کشف کنیم.< Pan> بسیاری از مواجهه های محبوب دیگر در مورد پدیده همه گیر وجود دارد که باعث ایجاد ارتباط ترس ، هراس و لکه دار شدن نابودی انسان می شود. به عنوان مثال ، بازی محبوب هیئت مدیره ، Pandemic (2008) ، بر اساس این فرضیه مبنی بر وقوع چهار بیماری در جهان بود که هرکدام تهدید به پاک کردن یک منطقه می کردند. این بازی دو تا چهار بازیکن را در خود جای داده است که هر کدام یکی از هفت متخصص ممکن را بازی می کنند: توزیع کننده ، پزشکی ، دانشمند ، محقق ، کارشناس عملیات ، برنامه ریز احتمالی و متخصص قرنطینه. از طریق تلاش ترکیبی همه بازیکنان ، هدف این است که هر چهار درمان را قبل از رسیدن به هر یک از چندین شرایط از دست دادن بازی (فاجعه جهانی) کشف کنید. بسیاری از مواجهه های محبوب دیگر در مورد پدیده همه گیر وجود دارد که باعث ایجاد ارتباط ترس ، وحشت می شودو ظهور نابودی انسان. به عنوان مثال ، بازی محبوب هیئت مدیره ، Pandemic (2008) ، بر اساس این فرضیه مبنی بر وقوع چهار بیماری در جهان بود که هرکدام تهدید به پاک کردن یک منطقه می کردند. این بازی دو تا چهار بازیکن را در خود جای داده است که هر کدام یکی از هفت متخصص ممکن را بازی می کنند: توزیع کننده ، پزشکی ، دانشمند ، محقق ، کارشناس عملیات ، برنامه ریز احتمالی و متخصص قرنطینه. با تلاش ترکیبی همه بازیکنان ، هدف این است که قبل از رسیدن به هر یک از چندین شرایط از دست دادن بازی (فاجعه جهانی) ، هر چهار درمان را کشف کنیم.

بازی های رایانه ای در مورد شیوع ویروسی نیز رواج دارد و تأثیر بالقوه قابل توجهی در تولید گیمرها دارد. به عنوان مثال ، در Deus Ex (2000) یک بیماری همه گیر کشنده ، "مرگ خاکستری" جمعیت را ویران کرده است. هیچ درمانی وجود ندارد اما واکسن مصنوعی ، آمبروزیا ، می تواند اثرات ویروس را باطل کند اما از نظر کمبود است. به دلیل کمبود آن ، آمبروسیا فقط در اختیار کسانی است که "برای نظم اجتماعی حیاتی" تلقی می شوند و در درجه اول به مقامات دولتی ، پرسنل نظامی ، ثروتمند و تأثیرگذار ، دانشمندان و نخبگان روشنفکر می رسد. بدون هیچ امیدی به مردم عادی جهان ، شورش ها در سراسر جهان اتفاق می افتد ، و برخی از سازمان های تروریستی با هدف پیشرفت برای کمک به پایین آمدن شکل گرفته اند. در آخرین مورد ایالات متحده (2013) شیوع قارچ جهش یافته Cordyceps ایالات متحده را ویران کرده و میزبان خود را به موجودات تهاجمی معروف به "آلوده" تبدیل کرده است. این یک بازی ترسناک اکشن ماجراجویی است. تمدن توسط عفونت تجزیه شده است و بازماندگان در مناطق قرنطینه ای به شدت پلیس ، شهرک های مستقل و گروه های عشایری زندگی می کنند. جوئل به عنوان قاچاقچی فعالیت می کند و وظیفه او قاچاق الی است که آلوده شده است اما اعتقاد بر این است که جامعه وی ممکن است درمانی داشته باشد. Plague Inc: Evolved (2014) یک بازی شبیه سازی استراتژی در زمان واقعی است که در آن بازیکن در تلاش برای نابودی جهان با ویروس کشنده ، یک بیماری زا را ایجاد و تکامل می دهد. این و سلف آن ، Plague Inc (2012) در چین ممنوع شده است. در یک داستان طاعون: معصومیت (2019) این بازیکن برای زنده ماندن از شروع طاعون ، باید در سال 1348 آکویتان با انبوهی از موش های غفلت روبرو شود. Tom Clancy's The Division (2016) یک بازی آنلاین است که پس از یک بیماری همه گیر ویروسی که در اسکناس ها کاشته شده است ، در آینده ای نزدیک در شهر نیویورک تنظیم شده است. جانشین آن ، The Clancy's The Division 2 در مارس 2019 منتشر شد. پس از یک فشار قوی از یک همه گیر آبله ای که در شهر نیویورک توسط یک تروریست محیط زیست مهندسی شده است ، در یک واشنگتن دی سی قرار دارد.

در سنت مسیحی ، ادبیات جهان ، فیلم ، بازی های تخته ای و بازی های رایانه ای به طور واضح و عاطفی به روش های متنوعی به تصویر کشیده شده است ، و نیاز به پاسخ های فوری پیشگیری کننده یا اجتناب دارد که همه آنها با ترس و ایده پارانوئید تغییر شکل می دهند. افکار خواننده ، بیننده و گیمر به سمت پتانسیل نتایج وخیم تبدیل می شوند. بعضی اوقات جرم ناشی از الهه به عنوان دلیل تهدید مورد تجاوز قرار می گیرد. غالباً شک و تردیدها در اطراف فضا و اثربخشی اقدامات انجام شده توسط دولت و مقامات بهداشت عمومی برای مهار و ریشه کن کردن ویروس ها و باکتری ها انجام می شود. ناتوانی یک تروپ برجسته است و فاجعه بار می تواند بیان را در قالب هر دو شایعات اسکااتولوژیکی و آخرالزمانی در مورد عواقب بیماری همه گیر برای خود پیدا کند ، همه آنها را می شناسند و حتی آینده بشریت. در همه زمینه ها ، فاجعه جهانی در دست است. آرماگدون نزدیک است. این یک زمینه حاصلخیز برای فرصت طلبان و شارلاتان ها ایجاد می کند. همانطور که پورتر (1989: 26) مشاهده کرد ، در مواجهه با تهاجم بیماری بیماری همه گیر ، ناامیدی وجود دارد که به نوبه خود تقاضای بی پروا برای تعدد شفا دهنده ها ایجاد می کند ، در میان آنها کوک ها هستند.

بنابراین ، انواع تأثیرات می تواند برای ایجاد سطح بالای ترس و اضطراب ترکیب شود ، همه اینها می تواند آسیب پذیری های از قبل موجود را تشدید کند و در برابر تصمیم گیری آرام و آگاهانه در طول یک بیماری همه گیر ایجاد شود.

3. همه گیر آنفولانزای روسی و اسپانیایی

آنفولانزای روسی (همچنین به عنوان La Grippe نیز شناخته می شود) و آنفولانزای اسپانیایی درسهای زیادی برای مقابله با پدیدارشناسی همه گیر Covid-19 ، از جمله تنظیم کوک ها و شارلاتان های درنده دارند.

3. 1آنفولانزا روسی

آنفولانزای روسی اغلب به عنوان اولین بیماری همه گیر آنفلوانزا مدرن توصیف می شود. این اتفاق بین سالهای 1889 و 1892 رخ داد و اعتقاد بر این است که یک میلیون نفر دیگر را کشته است (هونیگسباوم ، 2020) ، از جمله نوه ملکه ویکتوریا ، دوک کلارنس (هونیگسباوم ، 2011 ؛ مک گینیس ، 1988: 123–124). تبلیغات روزنامه ها بسیاری از درمان های آنفولانزای روسیه ، از جمله روغن کرچک ، استنشاقی برونش و باتری برقی را مورد توجه قرار داد. کوئینین نیز ارائه شد (مک گینیس ، 1988). پزشکان حتی این ایده را تبلیغ کردند که نوشیدن براندی و خوردن صدف ، کلید مهار عفونت است (Knapp ، 2020).

با این حال ، بهترین راه حل مشکوک که برای آنفولانزای روسی ارائه شده بود ، توپ دود کربولیک بود که شامل یک توپ لاستیکی پر از اسید کربولیک پودر بود (اسنل ، 2001). بیمار توپ را با ارسال یک پف دود اسیدی به سمت لوله ای که در سوراخ بینی قرار گرفته بود ، فشرد. این امر با توصیفات توسط شخصیت های شناخته شده تبلیغ می شد ، همانطور که در آن زمان در روزنامه Pall Mall معمول بود و پاداش 100 پوندی را به هر کسی که از آن استفاده می کند به درستی که پس از آن با آنفلوانزا قرارداد داشته باشد ، ارائه می داد (مک گینیس ، 1988: 124). مأمور توپ دود 1000 پوند در بانک اتحاد در خیابان ریجنت واریز کرد تا نشان دهد پول در آنجا بوده است (کلمن ، 2009).

پیشگیری از توپ دود کاربولیک نتیجه قانونی بدنام داشت. لوئیزا الیزابت کارلیل توپ را از یک شیمیدان در خیابان آکسفورد ، لندن خریداری کرد و از آن استفاده کرد ، همانطور که به کارگردانی ، سه بار در روز نزدیک به دو ماه. با این حال ، او با آنفولانزا منقبض شد. او ادعا کرد "پاداش" خود را دارد اما توسط شرکت Carbolic Smoke Ball که به مکاتبات همسرش پاسخ داده بود ، که به عنوان یک وکیل آموزش دیده بود ، پاسخ داد و گفت که اگر به درستی استفاده شود ، اعتماد به نفس کاملی به محصول خود داشت. نتوانست پولش را برگرداند. این منجر به شکایت او از شرکت توپ دود کاربولیک در دادگاه عالی به دلیل نقض قرارداد شد. او موفق شد (شرکت Carlill v Carbolic Smoke Ball ، 1892) اما این شرکت با بیان اینکه تبلیغات آنها "صرف پف" است ، به دادگاه تجدید نظر تجدید نظر کرد. با این حال ، این استدلال بر این اساس رد شد که شرکت 1000 پوند برای نشان دادن جدی بودن خود واریز کرده است. همانطور که مک گینس (1988: 127-128) مشاهده کرده است:

یک تصمیم حقوقی که از این نوع استدلال حمایت می کند ، فقط برای تشویق گفتن به غیرقانونی های ظالمانه حتی بیشتر خواهد بود. تبلیغ کنندگان می توانند با مصونیت از مجازات برای به دام انداختن مصرف کنندگان با دروغ های به تدریج بزرگتر تلاش کنند و سپس با خندیدن به خلوت پذیری افراد ، از مسئولیت خودداری کنند. درعوض ، دادگاه گفت كه قرار است قرارداد را به صورت چاپی نگاه كند و آن را با توجه به معنای ساده آن تفسیر كند ، با این فرض معقول كه دقیقاً همان چیزی است كه خانم كارلیل و سایر خریداران مانند او انجام می دادند.

ثانیا ، این شرکت اظهار داشت که هیچ راهی برای مشخص کردن اینکه آیا خانم کارلیل دستورالعمل های خود را به درستی دنبال کرده است ، ندارد. این بحث توسط دادگاه تجدید نظر خارج از دست رد شد (شرکت کارل ویل Carbolic Smoke Ball ، 1893). ثالثاً ، این شرکت استدلال كرد كه پیشنهادی مانند آنچه ارائه كرده است نمی توان فهمیده شد كه به تمام جهان ارائه شده است. این استدلال نیز با دادگاه تجدید نظر ناکام ماند و متوجه شد که این پیشنهاد برای گروهی از مصرف کنندگان واضح است و هر کسی که شرایط خود را برآورده می کند ، می تواند به نظر برسد که این پیشنهاد را پذیرفته است. سرانجام ، این شرکت استدلال کرد که توجه لازم برای یک قرارداد وجود ندارد. با این حال ، دادگاه تجدید نظر نیز این موضوع را رد کرد و نتیجه گرفت که هرگونه استفاده از توپ دود احتمالاً باعث افزایش فروش می شود و بنابراین برای شرکت ارزش دارد. بنابراین ، استفاده خانم کارلیل از توپ دود مورد توجه ارزشمندی قرار گرفت.

نتیجه این تصمیم تأیید تأکید بر قانون قرارداد به عنوان ابزاری بود که می توان در طی یک بیماری همه گیر ، در برابر بازنمایی های دروغین ، که مورد تجلیل قرار نگرفتند ، محافظت کرد.

ویراستاران لانکت اظهار داشتند:

ما خوشحالیم که یاد گرفتیم که علیرغم نبوغ مشاوران حقوقی آنها ، متهمان مسئولیت پذیر بودن قول خود را بر عهده گرفته اند. افرادی که به اندازه کافی احمقانه هستند که دارویی را صرفاً به دلیل اینکه یک تجار به اندازه کافی بی پروا است و می تواند وعده های عجیب و غریب و بازنمایی های وحشی در مورد اثربخشی آن را انجام دهد ، ممکن است از هرگونه ناامیدی که ناشی می شود تشکر کنند. هنوز هم برای این حماقت ، که فقط احمقانه و هیچ چیز بدتر نیست ، می توان هنگام ناامیدی احساس همدردی کرد. این یک جایگزین دلپذیر برای یادگیری این است که Dupe قادر به اجرای یک مجازات شدید بوده است و روند برداشت محصول از سادگی همسایگان شخص با خطرات سقط جنین حضور دارد که باید از نظر جسمی از جذابیت آن کاسته شود. از نظر آن دسته از افرادی که تقاضای مردمی برای داروهای کوک را تأمین می کنند (سرمقاله ، 1892 ؛ به Simpson ، 1985 مراجعه کنید).

3. 2آنفولانزای اسپانیایی

اعتقاد بر این است که آنفولانزای اسپانیایی بین سالهای 1918 و 1920 نزدیک به یک سوم افراد روی کره زمین آلوده شده اند و تخمین می زند که بین 60 تا 500 میلیون نفر کشته شده است (کنت ، 2013 ؛ اسپینی ، 2017 ، هونیگسباوم ، 2020). کسانی که از انقباض آنفلوانزا و کسانی که علائم آن را متحمل می شوند ، به دنبال کمک به داروهای ارتدکس بودند اما پزشکان معمولی پزشکی برای کمک به داروهای خود در داروسازی کمی نداشتند. رشد داروی بالینی در مراحل اولیه خود بود ، تعداد کمی از آزمایشات انسانی انجام شده بود و کارآزمایی های کنترل شده با دارونما تقریباً ناشناخته بودند. آسپیرین و داروهایی مانند کینین که به دلیل استفاده از مالاریا مشهور است ، مورد آزمایش قرار گرفتند ، همانطور که آرسنیک ، دیجیتال و استریکنین و همچنین انواع داروهای مبتنی بر الکل انجام شد. تعداد زیادی از شفابخشهای جایگزین در سراسر جهان ظاهر شدند. As Spinney (2017: 125) سوابق:

پزشکان جادوگر در تپه های هند چهره های انسانی را از آرد و آب بیرون کشیدند و آنها را بر روی بیمار تکان دادند تا ارواح شیطانی را فریب دهند. در چین ، علاوه بر رژه بردن از ارقام پادشاهان اژدها از طریق شهرهای خود ، مردم به حمام های عمومی رفتند تا بادهای شیطانی ، تریاک دودی و بیش از حد یین Qiao San را عرق کنند - یک شکل پودری از Honeysuckle و Forsythia که در زیر QING FOR توسعه یافته بود "بیماری زمستانی '.

كاترین آرنولد (2018: CH 12) مستند كرده است كه چگونه تمایل به امتحان كردن هر چیزی در دوره آنفولانزای اسپانیا با گسترش تبلیغات در غرب برای داروهای مربوط به آنفولانزا همراه بود:

از زمان لندن تا واشنگتن پست ، صفحه پس از صفحه با ده ها تبلیغ برای اقدامات پیشگیرانه و داروهای بدون نسخه پر شد."آنفلوانزا!"تبلیغی را اعلام کرد که فضیلت های Lozenges Formamint را نشان می دهد."هر وقت وارد یک مکان شلوغ جوانه زده می شوید ، یک تبلت را بخورید."یکی دیگر از تبلیغات اعلام شده "به عنوان آنفلوانزا اسپانیایی نوعی اغراق آمیز است" ، خوانندگان باید برمو کوئینین ملین را در دوزهای بزرگتر از حد معمول ، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه مصرف کنند. برای کسانی که قبلاً تسلیم شده بودند ، کوینین برمید کاسکارا هیل قول تسکین داد ، همانطور که لینت دکتر جونز ، که قبلاً و به طرز مرموزی به عنوان "روغن بیور" شناخته می شد و قصد داشت از سرفه و سرفه کمک کند. تقاضا برای بخار ویک ، که امروزه هنوز هم محبوب است ، با هشدار تبلیغات مطبوعاتی در مورد کمبودهای قریب الوقوع ، از بین رفت.

فارکس حرفه ای...
ما را در سایت فارکس حرفه ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرتضی احباب بازدید : 93 تاريخ : سه شنبه 8 فروردين 1402 ساعت: 22:42